fredag 18 maj 2012

Läkarbesök


Idag hade jag en tid hos en läkare på vårdcentralen för att ta en del prover såsom blodtryck och blodprover. Jag fick en jättetrevlig läkare som blev väldigt intresserad av att jag försökte gå ner i vikt. Han tyckte att det var bra att jag gjorde något åt saken själv. Jag berättade inte vilken "metod" jag äter efter men när jag sa att jag inte åt kolhydrater så sa han genast att jag måste äta kolhydrater!!! Men jag gick inte in i någon diskussion om det. Jag vet ju hur LCHF fungerar det räcker. Vi pratade en stund sen tog han mitt blodtryck som tyvärr inte var bra 130/100 så han ville träffa mig igen snart så jag fick en ny tid för att jag sa att flera i min släkt har högt blodtryck. Sen skulle jag göra proverna och då frågar han om jag är fastande sen 8 timmar !!!! Varför upplystes jag inte om det när jag beställde tiden? Såklart hade jag ätit frukost så jag kunde inte ta proverna vilket var lite snopet men jag gick till labbtjejerna som sa att jag får komma på måndag morgon klockan åtta och ta de prover jag behöver.

Jag ska göra testerna för att se hur jag mår idag och sen när jag gått ner i vikt så kommer jag att ta samma prover igen och se skillnaden.

Det blir inte alltid som man tänkt sig men glad att jag får komma tillbaka på måndag.



/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...