fredag 11 maj 2012

243 dagar kvar

Somnade igår med huvudvärk och vaknade med lite lätt huvudvärk. Kände mig lite seg när jag vaknade. Gick upp och åt frukost och gjorde mig i ordning för att gå till jobbet. En bra dag på jobbet fick det jag planerat för dagen gjort. Åt medhavd matlåda. Gjorde fruktsallad och lite annat fika till tjejerna på jobbet men tog naturligtvis inget själv. Det gick bra. Efter jobbet gick jag på en på invigning av Björk Bar & Grills uteveranda. När jag gick från jobbet regnade det men när jag kom fram till Björk sken solen. Hälsade på personalen som jag känner beställde en flaska bubbelvatten och satte mig.  Det var mycket folk.

Då ser jag någon som viftar längre bort. Ser att det är en väninna och hennes vänner. Jag slår mig ner vid deras bord. Äter en god middag. Beställer från menyn men drar bort det jag inte kan äta och lägger till det jag behöver. Den ursprungliga rätten var hängmörad biff, stekt grön sparris, bakad tomat, rödvinssky ,senapssmör och pommes. För mig blev den hängmörad biff, sparris, tomaten med sallad. Jag beställde en liten skål olivolja till. Jag testade senapssmöret men senapen var av den sötare sorten så jag skippade smöret. Maten var god och jag blev mätt.

Tjejerna vid mitt bord var imponerade och berömde mig för att jag beställde det jag ville ha och att jag fick till det. Roligt med beröm. Sen innan det blev försent och innan regnet kom ville jag iväg hemåt för att hinna med 2 500 steg till. Jag hastade i väg och precis när jag lämnade restaurangen började det regna men jag fick ihop mina steg trots att jag blev blöt och nu är jag hemma i soffan. Skönt avslut på dagen.

Dagens måltider
Frukost
Äggröra med en skvätt grädde och tre små skivor rökt skinka
Mellanmål
1/4 dels avokado
Lunch
Gryta med kyckling, chorizo, paprika i gräddsås med avokadoröra till  + 2 cocktailtomater.
Mellanmål
Lite räkor och två ostskivor
Middag
Hängmörad biff, sparris, bakad tomat, mixad bladsallad + xtra olivolja
Dagens motion
12 027 steg
Dagens bästa
Att träffa härliga vänner av en slump och umgås med dem några timmar
Att jag kunde äta ute och välja bra på menyn
Det är fredag
/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...