tisdag 22 maj 2012

232 dagar kvar

Idag ringde klockan tidigt för jag skulle göra ett ärende innan jobbet. Det blev promenad till tunnelbanan och på vägen upptäckte jag det härliga med hur naturen ändrar sig nu när träden får  blad/löv. Jag gillar den härliga grönskan som spricker ut överallt nu. Fick nästan tag på allt i butiken jag besökte. På lunchen blev det en extra sväng på stan och fick ihop många steg. Överallt satt det folk på uteserveringarna och så varmt ute. Sommaren är här det är så skönt och härligt. Jobbade på i 190 och fick mycket gjort idag. Jag ska åka bort på fredag och vara ledig en vecka så jag behöver jobba ikapp det jag har så att jag kan vara ledig och veta att inkorgen är tom när jag går på ledighet.

Sen var det äntligen dags för att gå en promenad till min coach Katarina. Idag pratade vi om stress, vad som varit bra och dåligt i veckan och hur mina tårtbitar i mitt liv ser ut. De tre viktigaste delarna är som jag sagt tidigare mat, sömn och motion och de tycker jag är på topp. Mina andra delar är under kontroll men kan bli bättre. Jag fick två uppgifter av Katarina tills nästa gång vi ses.  Jag ska sy ett plagg till midsommar när jag ska på fest hos min bror som fyller år. Men först ska jag välja en modell jag vill ha och val av tyg som jag ska visa Katarina nästa gång. Jag ska även köpa ett plagg i storlek 38 som kommer att vara min storlek när jag är klar. Nu har jag 48/50 i storlek! Jag litar på Katarina :-) och ska såklart köpa ett fint plagg som jag ska komma i så småningom. Tack för dina peppande ord och sms, Katarina.

Jamen jag glömde nästan det roligaste att jag gick ner -0,6 kg dessutom meddelade Katarina att jag ökad i muskelmassa så det var ju ett toppenresultat. Nu är -5,6 kg borta totalt sen starten för fem veckor sen. En bra start på min viktminskningsresa .

Dagens måltider
Frukost
Äggröra med en skvätt grädde med bacon
Mellanmål
2 ostskivor
Lunch
Köttgryta med grädde och liten blandsallad
Mellanmål
1 ostskiva
Middag
Slottstek med god gräddsås och stekt sparris med citronsmör
Dagens motion
13 642steg
Dagens bästa
-0,6 kg är väck
Fick ihop över 13 000 steg
Njutit av sommardagen


/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...