torsdag 10 maj 2012

244 dagar kvar

Startade även denna dag med att vakna tidigt, redan klockan sex imorse slog jag upp mina blå. Låg och läste en tidning och några artiklar om LCHF- som kanske inte var så positiva men jag tänkte återkomma om det i ett senare inlägg. Åt frukost och gick tidigare till jobbet. Vädret var skönt och då är det absolut inte svårt att gå. På vägen till jobbet mötte jag som många andra mornar en kompis som cyklar från motsatt håll. Vi brukar vinka till varandra när vi möts för jag går med mina lurar och lyssnar på musik i min egna värld och hon dundrar förbi på sin cykel. Alltid trevligt att möta vänner som är glada på morgonen vilket gör att jag själv drar på smilbanden. Nästan framme vid jobbet tog jag en extra runda runt ett kvarter då jag var tidig och behövde få ihop många steg tidigt idag eftersom jag inte kan gå från tunnelbanan och hem ikväll då jag kommer hem sent. Så då måste jag få ihop stegen under dagen.

Det blev även en lite längre promenad på lunchen. Till lunch idag hade jag lagat en ny rätt med kyckling, chorizo och paprika i grädde med en avokadoröra. Det var mycket smarrigt. Ni kan se bild på rätten nedan.

Dagens lunch, kycklinggryta med chorizo.
 
  
Eftersom jag skulle på en tillställning efter jobbet så ville jag vara förberedd och ganska mätt när jag gick dit så jag åt lite rester från lunchen samt att jag haft med mig lite räkor.  Jag höll mig mätt på det hela kvällen tills jag kom hem. Jag drack vatten medans mina vänner drack vin och bubbel. Även om det varit gott med ett glas så är det så skönt när jag klarar av att inte ta ett glas för det blir inte roligare för det.  Idag har jag känt mig lite matt som jag gjort tidigare någon dag under veckorna. Jag har även känt av huvudvärk.
Men trots detta känner jag att det går så bra med både mat och steg.

Dagens måltider
Frukost
Äggröra med en skvätt grädde och fyra små skivor rökt skinka
Mellanmål
2 små skivor chorizo
Lunch
Gryta med kyckling, chorizo, paprika i gräddsås med avokadoröra till  + 2 cocktailtomater.
Mellanmål
Lite rester av grytan + räkor och avokadoröra.
Middag
Stekt benfri kotlett med svampgräddsås idag blev det lite persiljesmör också.
Dagens motion
12 428 steg
Dagens bästa
Att jag planerade och fick ihop stegen idag
Att träffa härliga vänner 


Skönt att det är fredag imorgon och sen några lediga dagar.
Har lite att stå i och sen ska jag försöka få in två vattengympapass.

/Chanette







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...