fredag 18 maj 2012

236 dagar kvar

I morse vaknade jag först när klockan ringde klockan sju. Trots att det var ledig dag idag så hade jag bokat tvättstugan tidigt. Det var bara att hoppa upp och ner och starta maskinerna med tvätt nere i källaren. Jag tycker att det är skönt att få tvättat härligt med nytvättad tvätt. Var sen hos läkaren för att ta blodtryck och blodprover. Hur det gick kan du läsa om i mitt tidigare inlägg 'Läkarbesök'. Eftersom jag höll mig på hemmaplan idag så gick jag ut flera gånger för att tå till stegen. Höll mig nära huset men fick till slut till stegen. Lagade god middag som smakade supersmarrigt, se recept nedan. Dagen har gått väldigt fort och nu är det redan kväll. Nu är det Let´s Dance som gäller.

Ingredienserna till dagens middag:
Ugnsbakad lax med romsås,
tillbehör smörstekt sparris med citronsmör:

300 gr laxfilé
röd caviar
2 dl creme fraiche el turkisk yoghurt
salt peppar
25-50 gr smör
citronsaft och rivet skal av citronen
en knippe grön sparris
  1. Sätt på ugnen på 175 grader
  2. In med laxen i ugnen i ca 15-20 min
  3. Rumstemperat smör blandas med en skvätt citronsaft och lite rivet skal
  4. Dela sparrisen i mindre bitar och stek i rikligt med smör
  5. Lägg upp fint på en tallrik!

    Snabbt och enkelt men supergott!
Så här blev det färdiga resultatet

Dagens måltider
Frukost
Äggröra med en skvätt grädde och rostbiff
Lunch
Rostbiff och remoladesås
Middag
Ugnsbakad lax med romsås, smörstekt sparris med citronsmör
Mellanmål
Liten köttbit med citronsmör
Dagens motion
12  026 steg
Dagens bästa
Fint väder
Fick ihop stegen
Xtra-ledig dag, tack chefen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...