måndag 21 maj 2012

233 dagar kvar

Idag var det dags att gå till vårdcentralen för provtagning. Jag hade tänkt mig att bara springa in och ta blodproverna. Men det var inte bara jag som tänkt samma sak. Jag kom 4 minuter över åtta och det var redan 15 st före!! Så det blev till att sitta där ett tag (30 minuter) för att vänta på min tur. Som vanligt är jag svår att sticka så jag fick två olika systrar som försökte få ut lite blod. Jag fick till och med byta rum för att sitta i en annan stol så att jag kunde slappna av. Ett stick i vardera armveck men inget blod ville komma ut så det blev ett stick i handen och då lyckades syster få ut blod till mina tester. Jag får nu vänta på provsvaren.

Det blev ingen promenad i morse till tunnelbanan då jag var sen. På lunchen däremot gick jag en lång runda och kom i kapp stegen som jag brukar ha gått till efter lunch. Skönt! Jag bestämde mig för att jobba över och då behövde jag äta middag på jobbet. Det blev en tur till mataffären där köpte jag en halv grillad kyckling och en pyts med Lohmanders bearnaisås. Känns som ett bra val när det blev spontant. Jobbade över och sen när det var dags att bege sig hem så fick jag gå av bussen lite tidigare för att få ihop de sista stegen. Men med lite vilja går allt.

Nu dags att gå och sova. Ser fram emot imorgon då är det vägning igen och så ska jag träffa min coach Katarina igen. Det ska bli kul.

Dagens måltider
Frukost
Äggröra med en skvätt grädde med bacon
Lunch
Chorizosallad med fetaoströra
Middag
1/2 grillad kyckling med en klick bearnaisås
Dagens motion
12 011 steg
Dagens bästa
Fick ihop stegen till slut

/Chanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...