måndag 7 maj 2012

Min andra vecka


Första veckan var jag duktig och skrev upp hur jag mådde under den veckan. Den här veckan har jag mått bra och känslorna har inte svallat upp som första veckan. Några dagar har jag haft jobbigt att få ihop stegen men jag har fått ihop alla 12 000 steg varje dag i alla fall. Känner mig så duktig. Vissa dagar har jag haft jätteont i fötterna som i och för sig inte är konstigt då jag verkligen inte är van att gå så mycket och jag har ju många extrakilon som jag bär runt på.

Eftersom jag tyckte att menyn förra veckan var lite tråkigt utan grönsaker så sa Katarina att jag kunde lägga till det denna vecka men att jag skulle hålla mig under de 20 grammen avseende kolhydraterna. Denna vecka skriver jag inte vad jag ätit per dag utan det har sett likadant ut som vecka ett men jag har lagt till grönsaker, grekisk yoghurt, korvar och lite bär. Under veckan var jag ute två gånger och kunde inte bestämma menyn men försökte välja bra saker och vara förberedd med lite brieoost i väska.

Jag hade en stressig vecka då jag jobbar med att deklarera till några kunder och det var deklarationsvecka så jag hade mycket att stå i hela veckan. Därför hann jag bara med ett pass vattengympa.

Det var ingen vägning och inget möte med min coach Katarina då det var första Maj och stängt. Det kändes som om jag inte gått ner något men jag gav inte upp utan jag funderade på varför jag kände så. Katarina sms:ade mig och sa att jag skulle kolla upp om jag fått i mig för mycket kolhydrater per dag och halkat ur Ketosen och så var det. Så då bestämde jag mig att vecka tre skulle bli en riktigt strikt vecka som vecka ett med minimalt med kolhydrater.

Det bästa med veckan var att allt kändes bra med mat och att jag till slut fick ihop stegen varje dag. Sen var jag på tv-inspelningen av Let´s Dance vilket var superskoj. Och veckan avslutades med musikalen Dirty Dancing. Jag får inte glömma att tala om att  jag fick många glada tillrop på min viktminskning för första veckan.

Nu tar jag sikt på vecka tre...

/Chanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...