onsdag 16 maj 2012

238 dagar kvar

Började dagen som vanligt med frukost, äggröra och skinka. Sen promenad till tunnelbanan. Idag var inte vädret så soligt men i alla fall inget regn. Dagen har varit lite kaotisk med strömavbrott på jobbet på förmiddagen. Samtal till elkille och datakille för att få hjälp. Där gick några värdefulla timmar. Sen var det dags med utvecklings/lönesamtal med chefen. Jag fick lunchtiden så idag missade jag min lunchpromenad. Jag hade planerat att gå på vattengympa men då ringde snickarn som ska komma och kolla om han kan fixa mina garderober i hallen. Han ville komma ikväll. Då fick jag omprioritera och skippa vattengympan och jag insåg att jag inte hade tillräckligt med steg. Men när snickaren som är min morbror åkt kunde jag komma ut och gå mina sista steg för att komma upp i de 12 000 stegen. Det duggade ute men luften var frisk och härlig. Under promenaden hade jag sällskap av min vän Malin på telefon. Fick som sagt skippa vattengympan men jag planerar in två pass senare i veckan så det är ok i alla fall att det inte blev något pass idag. Snart dags att sova.


Dagens måltider
Frukost
Äggröra med en skvätt grädde och tre skivor rökt skinka
Mellanmål
1/2 avokado
Lunch
Baconinlindad kycklingfilé med gräddsås
Mellanmål
2 ostskivor, 1/4 avokado
Middag
Ostgratinerad tomat och skinka
Dagens motion
12 402 steg
Dagens bästa
Att jag trixade så att jag till slut fick ihop mina steg.
Middagen var supergod smakade som varm macka men utan bröd

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...