söndag 20 maj 2012

234 dagar kvar

Att få vakna utan att klockan ringer är så skönt. Klockan var nästan åtta imorse när jag vaknade. Gick upp och började städa och rensa bland kläder och annat. Frukost bestående av äggröra och bacon. Sen dags för promenad, vattengympa och promenad hem igen. Vädret var toppen. Många människor som var ute och rörde på sig. Det är härligt att se att folk är ute tidigt en söndag för att motionera precis som jag. En bra start på dagen. Handlade lite ingredienser på vägen hem till salladen jag skulle käka till lunch, se recept nedan. Salladen blev supergod. Har jobbat hemma med att stryka, rensa och mysa lite i eftermiddagssolen på mina pimpade balkong. Så härligt att kunna sitta på balkongen. Sommaren är äntligen här.

På söndagar brukar jag passa på att laga några maträtter till veckan som kommer. Idag blev det slottsstek och köttgryta. Att laga fler rätter på en gång är en superbra grej. När jag ändå stökar i köket kan jag lika gärna göra flera rätter samtidigt. Det sparar tid och disk. De här två rätterna gick snabbt att fixa för att de sen skulle puttra på spisen för att bli klart. Nu har jag till lunch och middag i flera dagar. Till middag blev det rester. Efter middagen blev det sista promenaden för kvällen. En skön kvällspromenad i den varma solen och luftballongerna som dök fram mellan husen - vilken härlig syn.


Enkel chorizosallad med fetaoströra
2 port
2 st chorizokorvar med hög kötthalt
blandad sallad
1 avokado
olivolja, cocosfett
75 g fetaost
1 dl grekisk yoghurt

  1. Mosa fetaosten och blanda med yoghurten
  2. Skär korven i slantar gärna på snedden blir snyggare
  3. Stek korven gärna i cocosfett
  4. Lägg upp salladen på en tallrik
  5. Tärna en avokadon och lägg på salladen
  6. Ringla över olivolja efter smak
  7. Lägg på korven gärna varm
  8. På toppen läggs en rejäl klick med fetaoströra

    En fräsch enkel sallad med härliga smaker och sting
    Känns redan som en salladsfavorit i sommar!

Dagens måltider
Frukost
Äggröra med en skvätt grädde med bacon
Lunch
Chorizosallad med fetaoströra
Middag
Rester, En liten laxbit med romsås
Dagens motion
12 020 steg
Dagens bästa
Fint väder
Vattengympan
Lagade flera rätter till kommande vecka
Städade
Skön kvällspromenad i solen


/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...