lördag 7 juli 2012

Min semsterplanering

I tisdags var jag hos min coach Katarina och vi pratade om hur jag tänkte att det skulle vara på semestern. Jag har nu kört strikt LCHF (0-20 g kolhydrater/dag) sedan jag startade i mitten av april. Och jag har ju gått ner 8,6 kg på den tiden. Nu är det fyra veckors semester som gäller. Redan när jag startade denna resa så hade jag bestämt mig att inte köra strikt på semestern. Jag kommer även att dricka vin och kanske drinkar (som är tillåtna såklart). Detta för att kunna njuta av sommaren, maten som sommaren har att erbjuda och njuta av allt tillsammans med min familj och vänner. Livet ska njutas men inom ramarna. Tillsammans med Katarina satte vi upp följande:

  • Att äta liberal LCHF 20-50 kolhydrater/dag (grönsaker ovan jord)
  • Planering så att jag äter bra mat, ladda med mellanmål, picniclådor mm
  • Dricka vin och kanske någon drink (tillåtna)
  • Motionera lite mera, lägga på 1 000 steg minst varje dag (13 000 steg/dag)
  • Att gå minst hälften av stegen på morgonen
  • Vattengympa/simma
  • Mitt mål till nästa vägning som är den 17 juli är att jag ska ha gått ner 1 kg.
Som alltid är det bra att sätta upp mål som är lätta att följa. Jag ser inga problem med att nu ha semester också kanske utsättas för fler frestelser än i vardagen. Min familj och vänner vet hur jag äter och det är jag själv som gör valen. För mig har det inte varit några problem hittills att fatta rätt beslut vad det gäller mat och dryck. Som vanligt måste dagarna planeras och det kommer jag att göra även under min semester. Nu ska jag njuta av livet i fyra veckor!


/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...