onsdag 4 juli 2012

189 dagar kvar

Redan onsdag morgon. Veckan går fort. Vaknar tidigt som vanligt. Lyssnar på nyheterna på tv medan jag ligger kvar i sängen och drar mig. Går upp, duschar och äter min frukost innan jag går iväg till jobbet. Det är ganska skönt ute men lite kallt. Mycket kvar att fixa på jobbet. Snart är det dags för lunch. Innan jag gick till jobbet imorse gjorde jag en coleslaw till kycklingen. Det var gott och mättande. Tog en skön promenad på lunchen. Hittade en jättefin glaskanna på myrorna för en hundring. Njöt av solen och värmen.

Jag och en kollega gick ett ärende på eftermiddagen till er ramaffär för att hämta en tavla till kontoret som vi fått fint inramad. Skön promenad och jag fick ett gäng steg till dagens kvot.

Jobbade över någon timme sen dags att bege sig hemåt. Stannade till på ICA och köpte färsk fisk i fiskdisken. Det blev laxfilé och torskfilé. Till middag blev det fiskpaket som jag tillagade i ugnen. Grunden i båda paketen var grön sparris, charlottenlök, lax och torsk. I ett paket toppade jag med cocosgrädde blandat med curry och i det andra paket blandade jag creme fraiche med dill och citron.  


Jag åt fiskpaket med cocos och curry och det var gott men jag måste jobba lite på receptet innan jag delar med mig. Får se imorgon hur det andra paketet smakar. Enkelt och bekvämt att göra foliepaket och göra i ugnen. Snabbt klart, inga kastruller, stekpannor att diska!

Känner mig gansk trött. Det blir en tidig kväll ikväll. Så jag ska gå och lägga mig nu och läsa. Imorgon vill jag försöka gå tidigare till jobbet. Nu är det bara två jobbdagar kvar så mycket att göra. Imorgonkväll ska jag träffa mitt tjejgäng på en afterwork så då kan det bli sent. 

Dagens måltider
Frukost
Äggröra + grädde och bacon
Lunch
Grillad kyckling med egen coleslaw
Mellanmål
Två ostskivor
Middag
Fiskpaket i folie
Dagens motion
12 558 steg
Dagens bästa
Sol och värme idag
Min fina glaskanna
God lunch
/Chanette 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...