måndag 16 juli 2012

179 dagar kvar

En fin dörr till som jag hittade på min morgonpromenad på lördagsmorgonen eller mer runt lunch då vi tog sovmorgon idag. Trötta efter en vecka med sol, fullspäckat schema och festligheter.

En vacker blomsterkruka med min favoritblomma, Hortenisa!


Det blev en sista after beach trots att vädret var trist men regnet upphörde precis när
det började. Men det är inte alls samma stämning som när det är fint väder.

Idag blev det ramlösa för mig.


Middag idag hos min bror och familj som också är här. Vi fick lax i paket, grillspett, halloumi, sallad och jag tog med mig coleslaw. Idag blev det vatten till maten. En trevlig sista middag med familjen.

Min kusin Linda och jag åkte hem till vår lilla lägenhet. Det regnade ute så vi gick armkrok under mitt rödprickiga paraply genom gränderna i Visby. Folk trotsade det trista vädret och satt ute på ställena vi gick förbi.. Vi gick hem och funderade på om vi skulle orka gå ut en sista kväll. Säga hejdå till våra kompisar. Jag gick ut en sväng runt kvarteret för att få ihop några tusen steg till. När jag kom tillbaka till lägenheten la jag mig på sängen och Linda gjorde detsamma. Vi somnade så det blev ingen utgång vilket var lika skönt det.


Fick ihop mina steg.
En skön och lugn dag utan schema.

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...