onsdag 18 juli 2012

175 dagar kvar

Vaknade av att klockan ringde tidigt då det var dags att gå till tvättstugan och tvätta lite. Det var segt att gå upp. Grått väder ute. Efter någon timme började det ösa ner och jag försökte ge mig ut på en liten promenad fast det regnade eller rättare sagt det öste ner och började hagla. Det blev bara en tur runt huset och det skvätte upp till knäna. När jag kom till tvättstugan hade det regnat in i källaren så nog regnade det rejält. Efter att jag var klar i tvättstugan så blev det lunch. Spenatsoppa med laxrester. Sen fick jag ett roligt sms av min vän Linda som fått ihop över 15 000 steg igår. Bra jobbat Linda! Det går att få ihop många steg men med planering och vilja att fixa det. För att få ihop mina steg idag måste jag också ge mig ut bara ösregnet slutar. Inte mysigt att gå i ösregn men jag hoppas att det ska bli bättre väder så jag väntar lite...



Sen helt plötsligt blev vädret bättre och dåvar det dags för mig att ge mig ut på en promenad. Jag gick till Eriksdalsbadet för att träna. Det blev en skön promenad längs årstaviken och naturen är härlig och det doftade till och med gott efter det häftiga regnet. Båtarna körde fort i på vattnet och jag hade gärna åkt båt i solen.

Ett vanligt grässtrå i närbild.


 
Här satt jag och cyklade en halvtimme på gymmet med utsikt över vattnet och båtarna.

Efter träningen blev det en promenad på söder i det soliga och härliga vädret. Mycket folk ute och många turister i stan. Jag fick ihop många steg. Sen hem för att äta middag. Men först ett litet stopp på antikaffären där jag shoppade en gjutjärnsgrillpanna för 95 kr sen en fin emaljburk med lock som egentligen kostade hundra men jag fick båda för 125 kr. När jag skulle gå hittade jag en jättefin emaljkastrull allt från Kockums. Den ville jag också ha och jag fick den gratis! Tack för det. Hon är så gullig Marie som har butiken. Det blev alltså tre fynd för 125 spänn. Mycket nöjd!

Grillpannan I love!

Hem för att äta då jag var hungrig. Det blev grillad kyckling och coleslaw. Snabbt och enkelt. 

Ingredienserna till min coleslaw.

Hela middagen med en klick ramslökssmör.


Att kvällen slutade med sol var en glad överaskning. Jag satte mig på balkongen och mös i min badenbadenstol. Så jädra skönt. Nej men vad hände jo regnet kom tillbaka. Åh så trist.

Dagens måltider
Frukost
Turkisk yoghurt med färska hallon
Lunch
Spenatsoppa med laxrester
Middag
Grillad kyckling med coleslaw och smör
Dagens motion
13 053 steg
30 min cykling på gymmet
Dagens bästa
Att solen tittade fram några timmar


/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...