måndag 16 juli 2012

180 dagar kvar

Fredag morgon och det blev en promenad för att få en skön början på dagen och för att få ihop steg.
Sen åkte jag och mina kusiner till Tofta för att sola några timmar men när vi kom dit var himlen helt molnig. Så vi hoppade in i bilen igen och åkte söderut för att ta en fika på något mysigt ställe. Vi åkte en bit och när vi kom till något som hette Björkaga så sken solen så vi åkte in där vid en strand. Vi hittade ett ställe nästan i vassen där det var skönt att sitta. Vi var nästan ensamma på stranden för det blåste rejält men inte där vi satt. Vi hade en skön dag på stranden.

Soldyrkande kusinerna.

     
Här ser man lilla och stora Karlsöarna.

Lunchen idag blev kyckling i dragonsås och en sallad till det.
Gick några gånger upp till restaurangen och på stranden och fick ihop många steg.


På vägen tillbaka till Visby hann vi med lite kultur också. Vi gjorde ett stopp på Smaklösa Museet.
Smaklösa är ett gotländskt band som funnits länge och som har galna texter. Mina bröder gillar bandet. Vi stannade till för att fota museet som är i en liten gammal bensinmack.


Sen dags för lite härlig after beach på Kallbadhuset med vänner.


Vi åt lite där. Jag tog biff,  bea och sallad.

Lite vin blev det också eller det blev rätt många glas
denna härliga eftermiddag i solen och goda vänners lag.

Micke, jag och min kusin Linda, en glad i hatten och vi andra bara glada!


Efter en härlig dag på stranden och after beachen gick vi hem och bytte om för att ta oss till nästa evenemang. Vi träffade våra mammor nere i Almedalen för linedanceuppvisning. Jag, min mamma och moster har dansat linedance i många år så vi gick upp och dansade några danser när publiken också fick vara med. Sen gick vi till Donners allihopa och tog några drinkar. För mig blev det ett glas vitt vin. Vi hade trevligt men det hade börjat regna så det var lite rått i luften så vi hade filtar på oss.

Ungdomarna (vi) fortsatte ut i natten för en liten barrunda och nattklubbsbesök. Min bror slöt upp också.


Lite senare blev det nattamat, för mig blev det en hamburgare med sallad och en rejäl klick räksallad.

Lång dag och kväll med mina kära kusiner, bror och vänner. En härlig dag.
Fick ihop mina steg.

/Chanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...