onsdag 25 juli 2012

168 dagar kvar

Idag ringde klockan tidigt jag skulle till min mamma i Järna för en liten utflykt till Nyköping för lite fönstershopping och lunch i hamnen. Jag tog pendeltåget från Årstaberg till Järna. Läste min bok på tåget. Mamma kom och hämtade mig vid stationen sen åkte vi till Nyköping. Vi spenderade ett par timmar där sen åkte vi hem för att slappa lite i trädgården. Jag la mig i solstolen men solen gömde sig bakom stora moln så jag somnade en stund. Skönt att slumra lite. Sen dags att åka till brorsan och hans familj i Nykvarn för att fika. Deras katt har sex små kattungar som var så söta de sprang runt i trädgården. Vi handlade på hemvägen inför kvällens grillning. Vi köpte rostbiff, köttet var från Gotland. Köttet marinerade vi. Två såser rördes ihop en med fetaost och yoghurt och en med avokado och yoghurt. Grillad zuccini och stuvad vitkål var tillbehören. Köttet blev mycket gott och tillbehören var också smarriga. Alla var nöjda med maten. Medans jag grillade gick jag runt tomten för att få ihop steg. Efter maten blev den en runda på ca 45 min för det sista stegen. På min runda stannade jag och pratade med en före detta arbetskamrat som bor nära mamma. Till slut fick jag ihop stegen och nu dags att sova för att det blir en tidig morgon imorgon också.  

Marinerad rostbiff med rosmarinkvist från brorsans kryddträdgård.

Zuccini som väntar på att på grillade!

 
 Grillning pågår!

Maten på tallriken, köttet med grönsaker och såser.

Blombild från min promenad.


Dagens måltider
Frukost
Fet yoghurt med hallon
Lunch
Ugnsbakad kolja med grönsaker och citronhollandaise
Mellanmål
Nötter
Middag
Grillad rostbiff, gräddkokt vitkål, zuccini + yoghurtsåser
Dagens motion
13 052 steg
Dagens bästa
Härlig dag med mamma
Att hälsa på min bror och hans familj
/Chanette



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...