tisdag 17 juli 2012

176 dagar kvar

Vaknar till en ny dag och det är tisdag. Idag ska jag till min coach Katarina för lite coachning och framförallt vägning! Det är alltid så spännande att väga mig och få ett kvitto på hur det har gått. I och för sig känner jag på min kropp nu att det händer saker och att kroppen förändras. Jag hade ett möte med Katarina på Kungsholmen kl 11.00.  Efter mig skulle min vän Linda komma till Katarina så vi hade bestämt att ses och ta en lunch och en promenad. Kul att träffa Katarina och få prata av mig lite men idag började vi med vägningen. Vilket kanonresultat -2,1 kg! Trots många glas vin förra veckan och att jag gått över till normal LCHF. Känns toppen och Katarina var mer än nöjd. Nu har jag gått ner mer än 10 kg. Och nu är det bara att köra på vidare. Det funkar ;-)! Vi satte upp några mål för kommande två veckor. Förutom att köra på som senaste veckan med mat och steg så ska jag gå på några nya pass på gymmet. Ska kolla vad de har att erbjuda. Jag behöver få till fettförbränningen nu tycker Katarina. Får se vad det kan bli för roliga pass.

När mitt möte nästan var slut frågar Katarina om jag kan och vill vara med under min väns möte med Katarina för att vara hennes stöd och dela med mig av min energi för detta. Såklart jag sa ja till det och för Linda var det också ok att jag satt med.

Efteråt gick Linda och jag ut i ett regnigt Stockholm för att hämta paraplyer för att inte bli blöta eftersom vi planerat att gå en promenad. Klockan var mycket och vi var hungriga så vi började med en lunch på O´Learys. Vi beställde varsin hamburgare med ost, bacon, coleslaw, ceasarsallad. Vi skippade pommesen och brödet. Det roliga var att när vi beställde och sagt hur vi ville ha det så sa servitrisen att det lät som LCHF ;-) huvet på spiken! Hungriga som vargar och snart var vi mätta.

Dagens Lunch på O´Learys!

Sen var det dags för oss att ge oss ut i regnet. Vi gick runt i kvarteret runt Alströmergatan och fick ihop ca 6 000 steg. Vi tog en liten vattenpaus och jag peppade Linda lite vad det gäller att få ihop steg och sen diskuterade vi lite hur hon äter. Roligt att kunna hjälpa någon annan med goda råd. Innan vi gick åt varsitt hem gick vi en extra runda runt kvarteret. Sen åkte Linda hem till sig och jag gick till tunnelbanan för att ta mig hem.

Vattenpaus med varsin Loka!

När jag kom hem var jag nästan klar med alla steg bara ett par hundra steg som saknas det kändes skönt. Inte alls som igår. Åt lite rester från igår. Lax och tomatsallad med fetaost. Nu blir det lite vila i soffan och snart blir det sängen. Jag har tvättstugan i morgonbitti tidigt. Semestertvätten ska bli ren.

Dagens måltider
Frukost
Turkisk yoghurt med färska hallon
Lunch
Hamburgare med tillbehör
Middag
Lax med tomatsallad och fetaost
Dagens motion
13 033 steg
Dagens bästa
Att jag gått ner 2,1 kg och nu gått ner nästan 11 kg
Att träffa Linda och ge henne goda råd på vägen
till ett mycket bättre liv och hälsa

/Chanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...