tisdag 24 juli 2012

169 dagar kvar

Vaknar tidigt hemma hos Linda i Gnesta. Linda kom in och sa att hon plockat hallon. Underbart! Färskare än så kan det inte bli, eller hur? Vi avnjuter en god frukost på terassen. Det blev fet yoghurt, nötter och pinfärska hallon. Efter frukost lite deeptalk och sen blev det en långpromenad i Gnestas omgivningar för mig blev det ca 7250 steg. Kändes härligt att gå runt i sommarsverige - landet är härligt. Rofyllt!


Dagens frukosttallrik!


Efter promenaden blev det vattenpaus i solen och snart var det dags för mig att gå ner till stationen för att åka hem mot Årsta. Jag handlade en lunchsallad på ett nytt café i stationshuset. Det blev en sallad med räkor och fetaost med vitlöksdressing. Den var smarrig. Jag åt den på pendeltåget.

Takeaway sallad!

Vy från Gnesta, Gamla stadshotellet syns!

Åkte hem med min packning och läste en stund i en bok jag precis börjat på. Sen dags att åka till jobbet trots semester. Jag hann inte göra momsredovisningen innan jag gick på semester + att jag skulle betala ut lite pengar till våra leverantörer. Det gick bra och tog ett par timmar. Men jag hoppas på bra väder kommande dagar och ville inte vara tvungen att åka in när solen skiner som allra bäst.

Nu hemma igen och har precis lagat en god blomkålsgrätang med ost&skinksås. Enkelt och gott! Recept kommer. Snart börjar mitt favoritprogram, Project Runway! God kväll alla fina därute!



Många steg
Dagens måltider
Frukost
Fet yoghurt med minutfärska hallon och nöter
Lunch
Räk och fetaostsallad + vitlöksdressing
Mellanmål
Skinka
Middag
Blomkålsgratäng med ost&skinksås
Dagens motion
14 469 steg
Dagens bästa
Repris från igår:
En härlig dag med Linda

/Chanette



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...