lördag 28 juli 2012

166 dagar kvar

Idag hade jag ingen klocka på ringning men vaknade klockan åtta för att somna om och sova till tio. Så skönt att få sova ut men vädret var strålande så det var bara att ta sig ur sängen. Frukost och sen packade jag väskan för att ta en promenad till Eriksdalsbadet. Tanken var att simma men det var så mycket folk i bassängen så det blev inget med det. Jag träffade mitt ex ex på badet så jag satt och pratade med henne och hjälpte henne med barnen hennes. Så det blev lite bad i alla fall. Annars så njöt jag av att sola och läsa lite. När molnen invaderade totalt då satte jag på mig tights och linne och tog en skön promenad hem. Gick hem och lämnade min packning hemma för att sen gå och handla.

Jag har länge tänkt ha lite kryddväxter på balkongen och jag har en stor jättefina tunna som skulle funka bra till det. Så idag köpte jag några olika kryddväxter som jag planterade i den fina tunnan. Det doftade ljuvligt och till middagens sås använde jag lite gräslök. 

Min lilla kryddträdgård, med basilika, mynta, gräslök, timjan och rosmarin.

Solen kom fram igen så det blev en stund på balkongen med ett litet glas rosévin och några hälso och inredningstidningar. Jag lagade lite middag. Ugnsbakad lax med min favoritsås som jag idag blandade ner lite gräslök förutom dill som jag brukar ha i. Det blev väldigt gott.

Ugnsbakad lax med gräslöks & dillsås!

Efter middagen blev det en dusch och fix för ikväll skulle jag iväg och dansa lite. Jag älskar att dansa som ni vet. Och gärna till 70 tals musik. På Café Opera spelade ikväll ett gäng som kallar sig SoulTrain. Så det blev en tur in till stan och lite dans ett par timmar. Så förutom de 13 000 stegen jag går varje dag så fick jag ihop ytterligare 7 700 steg i form av dans. Det var mycket folk och väldigt kul att få dansa lite. Men nu hemma i soffan igen och kollar lite på OS-invigningen. Snart sängdags för jag ska på dansklass tidigt imorgon på gymmet. Ingen rast eller ro här inte :-).

Dagens måltider
Frukost
Sen frukost så det blev rester
blomkålsgratäng
Lunch
Tonfiskröra
Middag
Ugnsbakad lax med creme fraichesås med dill och gräslök
Dagens motion
13 000 steg
plus 7 700 danssteg till härlig soulmusik ute på lokal
Dagens bästa
Härlig dag på badet med solen
Danskvällen

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...