torsdag 5 juli 2012

188 dagar kvar

Idag vaknade jag redan tjugo över fyra på morgonen men där går gränsen så jag somnade om. Fixade frukost som jag tog med till jobbet för idag ville jag komma iväg lite tidigare. Så det blev i alla fall en halvtimme tidigare på jobbet. Har jobbat på bra idag men en hel del kvar imorgon. På lunchen fick vi besök av två kollegor som båda fött barn för någon månad sen. Så två söta bebisar visades upp idag. Oj va gulliga. Vi åt gemensam lunch. Mina kollegotr beställde wraps men jag tog min medhavda låda. Gick en sväng till Odenplan för att göra några sista inköp inför semestern bl a köpte jag en bra solkräm till ansiktet. Tillbaka till jobbet för lite jobb. Idag efter jobbet träffade jag mitt tjejgäng på Orangeriet på Kungsholmen. Jag firade att jag ska gå på semester imorgon så det blev ett glas riktig champagne dagen till ära. Innan jag gick till restaurangen så visste jag inte om vi skulle äta där så jag slank in på ICA och köpte en liten klick coleslaw, två stekta baconskivor och 6 små salamikorvar som jag åt som ett mellanmål så jag skulle hålla mig mätt en stund. Det gäller att planera!

Vi drack lite olika sorters bubbel!

Sen blev det lite mat i alla fall. Jag tog en ceasarsallad utan krutonger och efter att champagnen var slut så fortsatte jag med att dricka vanligt vatten även om jag gärna skulle ha druckit mer skumpa men samtidigt väldigt nöjd med att ha druckit ett glas som smakade underbart gott. Gick hem därifrån runt halv tio tog en promenad till 4:ans buss så jag gick längs Rålambshovsparken. Så det tog en stund att komma hem. Nu blir det sängen nästa. Ska försöka vara lite tidigare på jobbet imorgon också. 
Min middag idag, en god ceasarsallad på Orangeriet!

Dagens måltider
Frukost
Äggröra + grädde och bacon
Lunch
Fiskpaket
Mellanmål
Salami, bacon och coleslaw
Middag
Ceasarsallad med kyckling
+ 1 glas champagne
Dagens motion
13 471 steg
Dagens bästa
Träffa mina kära vänner
Champagne
En dag kvar till semestern

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...