tisdag 3 juli 2012

190 dagar kvar

Vaknar väldigt tidigt idag. När jag gick upp och tittade vad klockan var då var den 05.50! Och jag hade varit vaken en stund. Hade ingen lust att gå upp så tidigt men gick upp halv sju. Tittade på morgontv och åt frukost framför tv:n. Hade tid över så jag smörjde in benen med en "brunutansolkräm" tycker benen är för vita. Får se om krämen funkar. Hoppas på det. Solen var framme idag. Tack för det. Gick till tunnelbanan. Kom till jobbet lite tidigare. Det är skönt att slippa stressa och vara ute i god tid. På lunchen gick jag ner till Stureplan och Sturegallerian för att köpa en bodyspray på Sturebadet som jag gillar från Kerstin Florian. Njöt av solen. Många satt och åt lunch på uteserveringarna. Jobbade på med mina fakturor. Och vips så var klockan dags att gå på möte med min coach Katarina. Tog en promenad till Kungsholmen. När jag kom fram hade jag nästan uppnått dagens steg så när som på 500 steg.

Jag hade ett bra möte idag med Katarina. Vi gick igenom vad som varit plus/minus de senaste två veckorna. Bra att stämma av veckorna med Katarina hon kommer med så bra inputs. Vi gick även igenom hur mina semesterplaner ser ut med mat, motion och dryck. (Jag får göra ett litet eget inlägg om det).  Det kändes också bra att göra upp den planen. Sen var det dags för vägningen. Jag hade gått ner -1kg på två veckor. Denna gång var det fettet som försvunnit vilket är toppen. Mitt BMI minskar vilket är glädjande. Nu har jag alltså gått ner -8.6 kg som är ett bra resultat. Så skönt. Jag känner mig smalare, lättare, starkare och gladare. Det är ju helt galet att äta gott och gå ner i vikt! Känner mig duktig och får beröm av Katarina och av min omgivning som ser min förändring. Det betyder mycket. Nästa möte blir om två veckor.

Jag tog 4:ans buss till Hornstull. Skulle hem till en kompis köpte med mig lite mat för jag började bli hungrig för klockan var mycket. Det blev en grillad kyckling, en burk småtomater och en flaska med Erik Lallerstedts Vitlökssås/dressing.
                           


Efter middagen blev det att sitta en stund på Malins balkong som hon har ut mot Hornstulls Strand och vilken härlig kväll. Solen i sin bästa skrud. Tittade på båtarna som gled förbi. En skön stund. 


Kvällen på balkongen var så härlig. Men det var dags att gå hem då klockan var mycket. Att ta sig hem till Årsta kan göras på många sätt. Buss + buss eller att gå hem det tar ungefär lika lång tid så jag valde det senare. Dels för en massa extra steg men också dels för att det var en sån skön kväll. Stockholm visade sig från sin bästa sida. Gick förbi Tantolunden där satt folk i gräset och umgicks och grillade. Folk badade vid den lilla stranden. Några var ute och sprang, cyklade rastade hunden. Full fart fast klockan var runt 21. Så jag gick och njöt av den fina kvällen och den sköna promenaden.

Bilden tagen från järnvägsbron mot Tantolunden och Hornstull.

Dagens måltider
Frukost
Äggröra + grädde och bacon
Lunch
Kött med gräddsås och gurksallad
Middag
Grillad kyckling, tomater, vitlökssås
Dagens motion
17 399 steg
Dagens bästa
1 kg lättare
Många steg extra
Mötet med Katarina
Stockholmkvällen

/Chanette



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...