torsdag 19 juli 2012

174 dagar kvar


Vaknade vid åtta utav mig själv. Jag hade inte ställt någon klocka ville vakna av mig själv eftersom jag har semester. Läste en bok sen somnade jag om! Vaknade igen runt 10. Då gick jag upp och gjorde frukost. Idag gjorde jag något nytt. Det blev kesoplättar med ost/skinka + dijonsenap och en liten tomatsallad till. Det var väldigt gott och mättande. Runt 12 gick jag till Eriksdalsbadet för att simma i utomhusbassängen. Det blev en promenad dit och jag säger som jag brukar - vägen dit genom skogen är magisk. Idag kändes det lite trolskt. Såg trädens olika gröna nyanser på ett annat sätt med solglasögonen på. Båtarna var ute idag också och jag fick med några på bild.



Vädret var härligt, soligt och lite moln. Det var superhärligt att simma. Skön temperatur i vattnet. Jag simmade i 50-meters bassängen och det blev 1 000 meter och det tog ca 30 min. Kände mig skönt trött i kroppen när jag var klar. Sen blev det en promenad hem igen. Lunchtajm när jag kom hem. Jag provade nya grillpannan och gjorde hamburgare och tog resterna av coleslawn från dagen innan och en liten tomat. Biffarna smakade goda av grillningen. Sen passade jag på att njuta av solen på balkongen en liten stund.



Efter lite solning var det dags för mig att bege mig till Skärholmen för att ta mig till Segeltorp på kalas. Jag gjorde ett litet stopp på IKEA där min mamma hämtade upp mig. På kalaset fanns det bär och grädde som jag kunde smaska på och till det drack jag ett glas vatten med is, mynta och citronskivor. När jag kom till kalaset hade jag uppnått 13 002 steg. Skönt att vara klar med stegen tidigt på kvällen.


Fin sommarbukett prydde bordet.

Dagens måltider
Frukost
Kesoplättar med ost/skinka,dijonsenap och tomat
Lunch
Hamburgare med lite coleslaw och tomatsallad
Mellanmål
Cashewnötter och bär och grädde
Middag
Spenatsoppa med laxrester
Dagens motion
13 338 steg
1 000 meter/30 min simning
Dagens bästa
Skön dag fylld av aktivitet


/Chanette




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...