fredag 27 juli 2012

167 dagar kvar

Torsdag morgon, vaknar av att min mamma väcker mig och klockan är bara 06.00 på morgonen. Vi skulle till en skärgårdsö, Ingmarsö och hälsa på min bror och hans familj. Vi tog båten från Strömskajen redan halv nio. Det vara mycket folk på båten. Vid elva var vi framme och möttes av min bror Jocke och barnen Johannes och Ragnar som skuttade glatt när vi kom. Det blev fika med bullar när vi kom fram till huset. Men jag hade med mig lite salami, nötter och ägg. Min mamma kör också LCHF så vi satt där och mumsade på medhavd mat när de andra mumsade på bullarna.



För att få ihop min steg gick jag runt på tomten med min treåriga brorson i hasorna som ville låna min stegräknare. Jag sa att han fick hänga efter mig när jag gick. Jag höll mina händer i sidan och när jag tittar bakom mig går Ragnar efter mig och har också sina händer i sidan. Han var så söt som härmade min gång :-). Gick även en sväng till öns lanthandel på andra sidan ön. Helt galet magiskt att gå på landet på grusvägen och njuta av det lantliga. Jag njöt verkligen. På ett ställe hängde två par vita kalsonger på tork, se bilden ovan.


Sen blev det grillning. Brorsan har jag vildsvin som han tagit med sig till ön som vi grillade. Det var supergott. Vi hade coleslaw med oss. Det bjöds på tomat och mozarellasallad och Lohmanders goda bea. Till efterrätt hade jag köpt jordgubbar och vispgrädde. Vi blev mätta och belåtna.







Snart var det dags att åka hem så vi gick ner i samlad tropp till bryggan där båten som skulle ta oss tillbaka till storstan skulle hämta upp oss. Resan tog över tre timmar. Båten stannade på varenda lilla ö hela vägen hem. Vi såg en massa fina hus och ställen. Människor satt på sina mysiga verandor, bryggor och klipper längs vägen. Det var magiskt att se alla dessa fina ställen. Vi mötte även en stor Ålandsbåt och då kände vi oss väldigt små. Till slut kom vi fram till slussen där vi hoppade av. Somnade så snart jag kom hem. Men innan det blev det ett varv runt huset för att få ihop de sista stegen.


/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...