söndag 4 november 2012

67 dagar kvar

Lördag morgon och klockan tidigt på ringning. Upp och åt frukost innan jag skyndade mot pendeltåget i Årstaberg. Jag skulle till Södertälje och hjälpa mamma och moster med att röja i mormors lägenhet nu när hon flyttat till hemmet så måste lägenhetn tömmas. Vi var ett gäng som hjälptes åt. Lite sorgligt att rensa bland mormors saker. Vi fick en hel del gjort. Sen var mamma och jag till pappas grav och la en fin krans och tände ljus. Vi gjorde likadant på morfar och moster Eva´s grav. Det var så fint med alla tända ljus på kyrkogården. Sen fick jag skjuts av min snälla moster hem till Årsta. När jag kom hem började jag fixa mig för kvällens galej, Ladies Night på nya Friends Arena. Jag tog pendeln till Solna och gick till restaurangen vi skulle äta middag på. Jag valde en köttbit, bearnaise och en sallad till det. Vatten att dricka. Trevlig middag och sen dags för att gå till arenan för showen. Fick ihop många steg. Showen var superbra. Bra tryck i arenan kanske inte så konstigt med 10 000 tjejer i salongen. Magnus Uggla var kvällens favorit. Efter showen blev det en promenad till pendeltågsstationen så det blev en massa steg till. Fick ihop hela 13 726 steg. Hemma runt tolv efter en lyckad kväll. 
 
Friends arena
 
 
Måltider
Frukost
Äggröra och rester fr. köttfärslimpa
Lunch
Äggröra och rökt skinka
Mellanmål
Lite köttfärssås
Middag
Kött, bea och sallad
Dagens motion
13 726 steg
Dagens bästa
Stunden med mamma vid pappas grav
Ladies Night med 10 000 andra tjejer

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...