måndag 12 november 2012

60 dagar kvar


Lördag morgon, vaknar jag redan klockan åtta och läser en stund innan jag går upp. Börjar stryka och packa min väska för kvällens danskryssning. Jag och några kompisar ska åka med Birka Paradise, Love Boat, en musik/danskryssning med discotema.  Mina fötter fick därför sig en proffsig  fotvårdsbehandling på salong och fick naglarna lackade i mitt härliga röda nagellack. Så skönt att bli lite ompysslad. Sen snabbt hem för att packa det sista. Vi träffades på terminalen tillsammans med alla andra resenärer. Det var lite kaosartat men snart var vi ombord. Vi tog ett glas skumpa i hytten och snackade men snart var det dags för middag. Vi hade valt buffé då gick det att välja det vi alla ville äta. Jag åt mest av förrätterna då de passade mig bäst och jag kunde hålla mig bra till mina val. Varmrätterna var tråkiga. Efterrätterna såg goda ut men jag hoppade över dessa. Blev lite ost för mig istället. Vi drack lite vin till maten. Efter maten tog vi ett glas bubbel till och sen blev det vatten resten av kvällen. Sen blev det dans till morgonkvisten. Nöjd, glad och med ömmande fötter somnade jag vid halv sex på morgonen.
 
Mina nya fötter! Efter 1 1/2 timmes fotvård!

Till vänster kvällens dansoutfit och till höger middagsoutfit!
Varför bara välja en outfit på en kväll?
 
Kvällens middag, krämig skagenröra, lax, kräftsallad, ostpaj och
en rejäl klick creme fraiche och sikrom. (lite sås till laxen)
 
/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...