fredag 9 november 2012

62 dagar kvar

 
Torsdag morgon, tar bussen för jag har en stor väska att släpa på som ska till jobbet. Många borta från jobbet så styrkan nästan halverad. Jag går till frisören på lunchen för att att klippa lite kortare. Skönt. Sen tillbaka för att få i mig lunchen. Vi firar av vår assistent Sofie som redan varit hos oss 9 veckor. Kommer att sakna hennes sällskap men vi ska hålla kontakten. Sen kommer bästa Kicki, en kär vän som jag känt sen gymnasiet till mig på besök från Göteborg. Det blir ett kärt återseende alltid kul att träffas. Vi beger oss till Hötorgets saluhall och handlar färsk fisk och räkor till kvällens middag. Vi handlar även på Ica hemma för att få ihop till rätterna vi planerar att laga. Vi älskar båda att laga mat. Till förrätt blir det en liten god skagenröra på avokado och till varmrätt blir det en fisksoppa vi aldrig lagat tidigare. Jag måste ut och gå fler steg för att få ihop dagens ranson. Så vi slänger ihop grunden till fisksoppan och lite fix sen blir det en promenad och ett till besök på Ica för att köpa citronen vi glömde. Vi går en runda i Årsta. När vi kommer hem igen möts vi av en himmelsk doft från fisksoppan. Kicki gör i ordning förrätten och jag skär fisken som ska i soppan. Vi sätter oss och äter. Röran är supergod men vi skrattar för avokadon är hård så det blir bara röran som vi kan äta. Sen dags för soppan som är kanongod. Vi njuter av soppan och tar om varsin portion. Tanken var saffransplättar till efterrätt men vi orkade inte det. Vi drack vatten till. Sen satt vi uppe väldigt länge och pratade om allt...En supermysig kväll.
 
Jag i kortkort klänning!
 
Förrätten framdukad!
 

Fylld avokado med skagenröra!
 
 
Smarrig fisksoppa!
 
 
Måltider
Frukost
Äggröra och salami
Lunch
Kycklinggryta med svamp
Middag
Skagenröra och en supersmarrig fisksoppa
Dagens motion
10 107 steg
Dagens bästa
Besöket av bästa vännen Kicki
tack för att du kom, alltid lika roligt
att ses. Kram!

/Chanette
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...