söndag 18 november 2012

53 dagar kvar

Lördag, vaknar av att det är barnljud på övervåningen. Lilla Ragnar min brorson sov också över och vaknar tidigt och väcker oss andra med sin entusiasm och energi. Jag har ingen lust att gå upp sju så jag lyckas somna om nere i källaren. Sen blir det frukost innan jag ska ge mig på dagens uppgift. Jag har fått mormors gamla kökssoffa som jag ska slipa för att sen måla om i antingen svart eller vitt. Håkan, mammas man han tyckte jag var ihärdig som slipade soffan i så många timmar. Jag var utrustad med munskydd, skyddsglasögon och hörselkåpor eftersom jag använde en slipmaskin. Ragnar hjälpte till lite men han ledsnade snart. Det blev lunchrast efter några timmar, köttfärssås och sallad. Sen tillbaka till soffan igen. När jag gjort så mycket som det gick. Pälsade jag på mig och gick ut och gick en långpromenad runt i Järna för att få ihop steg. Gick även på mammas gå-maskin för att få ihop steg. Till middag blev det lammfilé med sallad. Håkan och Ragnar fick potatisgratäng och jag gjorde en smarrig brysselkål/lök gratäng. Till köttet åt vi hemgjort vitlökssmör. Middagen var mycket god. Mamma skjutsade hem oss till Årsta så vi slapp det trista pendeltåget. Kom hem rätt sent så det blev tv-kväll. Så mycket bättre, riktigt bra program tycker jag. Sen la jag mig när det var slut och läste lite innan jag somnade inom ramen för sömntåget.
 
Mormors gamla soffa, 60 år gammal minst.
 
Middagen är framdukad.
 
Gud så gott det var, lammfilé, brysselkålsgratäng, sallad, vitlökssmör!
 
Motion
11 752 steg
 
Dagens bästa
Att vara ute hela dagen och slipa på soffan
Mammas goda mat
Träffa mamma, Håkan och lilla Ragnar
 
/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...