torsdag 15 november 2012

55 dagar kvar

Torsdag, klockan ringer halvsju och jag kommer upp kvart i sju. Jag sätter på träningskläder och sticker ut på en powerwalk på 40 minuter innan jobbet. Ser den mörka morgonen förvandlas till en ljus morgon. Jag är härligt svettig när jag kommer hem. Njuter av en skön dusch och frukost innan det är dags för en ny promenad i vanlig takt till tunnelbanan. Tog även en promenad på lunchen då jag köpte en pilatesmatta som jag ska använda när jag gör mitt gympapass hemma. Stannade kvar lite på jobbet för att göra veckans blogginlägg mån-ons. Sen hem för att ha en lugn hemmakväll. På vägen till tunnelbanan stötte jag på en tjej från min hemstad. Alltid kul att träffa folk som man inte träffar så ofta. Gick hem och lämnade pilatesmatten sen blev det en runda till ICA för att köpa lite mat. Grillad kyckling blir kvällens middag. Nu sitter jag i soffan och tittar på programmet 'Aldrig mera fet'. Det är så många där ute som kämpar mot sin övervikt. Det visar att med ett mål i sikte och hjälp går allt. Men också att det är en stor och känslomässig omställning. 
 
Grillad kyckling, tomater och en klick bea!
 
Måltider
Frukost
Äggröra och bacon
Lunch
Köttgryta + creme fraiche
Mellanmål
Salami
Middag
Grillad kyckling, tomater, bea.
Dagens motion
 16 023 steg 
varav 4 642 steg är powerwalk
Dagens bästa
Morgonpromenaden innan jobbet,
skön start!

/Chanette
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...