måndag 6 januari 2014

Veckomeny!

Att laga mat tar tid och tid har jag inte så mycket av i veckorna. Jag har tidigare lagat mat på helgerna och då gjort storkok så att jag ska ha hela veckan. Nu kommer jag att variera lite mer men om jag tex gör något med falukorv så gör jag 2 port korvstroganoff och 2 port ugnsbakad korv. Sen kan jag variera tillbehören så det inte blir lika. Jag kommer även att försöka hålla nere matkostnaden. Första veckan nu blir det en rensning i kyl och frys.

Här är min första veckomeny för 2014:


Måndag
  • Frukost, Pannkakor med creme fraiche
  • Lunch, Fläsk med lök och grön sparris
  • Middag, Lammfilé med guacmole
Tisdag
  • Frukost, Kokta ägg som hackas + smör
  • Lunch, Fläsk med lök och brysselkål
  • Middag, Gratinerad lammfilé med blomkålsris
Onsdag
  • Frukost, Ost/skinkomelett
  • Lunch, Köttfärssås med brysselkål
  • Middag, Hamburgare med ost och goda röror
Torsdag
  • Frukost, Kokta ägg som hackas + smör
  • Lunch, Köttfärsbiff m lök, örtsmör och grönsaker
  • Middag, Korv ugn med blomkålsmos
Fredag
  • Frukost, Ost/skinkomelett
  • Lunch, Korvstroganoff med fetaost/tomatsallad
  • Middag, Lax med dillsås och broccoli  
Lördag
  • Frukost, Ägg, avokado och räkor
  • Lunch, Korv i ugn sallad och fetaostsås
  • Middag, Vitlöksräkor, sallad och några goda såser
Söndag
  • Frukost, Pannkakor med bacon
  • Lunch, Korvstroganoff med rostade grönsaker
  • Ugnsbakad lax med rostade grönsaker och fetaostsås
Mellanmålen kommer att vara ost, ägg eller nötter.

Kommer att lägga ut recept på några av rätterna så det är lättare att följa.

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...