söndag 12 januari 2014

Recept - Baconpannkakor a la LCHF!

Idag blev det också en liten lyxvariant till frukost. Pannkakor med bacon och lingon! Så gott! Det har varit en skön helg. Jag har fått till några promenader i alla fall. Maten funkar bra. Jag håller mig mätt och har inget sug - så skönt. Imorgon en ny vecka och nya rätter och några gamla (kommer att ta rätter jag fryst in). Receptet funkar till både pannkakor och plättar. Gillar man inte bacon så skippar man bara det. Här kommer receptet:

Recept på baconpannkakor!
1-2 port
Ingredienser:
2 ägg
2 dl grädde
1 dl vatten
lite salt
1 msk fiberhusk
1 pkt bacon
smör eller cocosfett att steka i
ev lingon, här frysta lingon 

Vispa ägg, grädde, vatten och salt. Blanda i fiberhusk och vispa till
en fin smet.Låt smeten vila så den tjocknar lite. 
 Skär baconet i strimlor dvs mindre bitar och stek dem knapriga.
Lägg i fettet i pannan och sen häller du på smeten i pannan till lagom storlek
(jag gjorde 4 st pannkakor idag i en lite mindre stekpanna!)
När du hällt i smeten lägger du på baconbitar jämt över hela. 
Stek så att pannkakan får färg och sen vänder du och steker klar den.
Lägg upp och servera med tinade lingon.
Jag serverade dagens pannkakor med en halv avokado också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...