torsdag 23 januari 2014

God mat och härliga minnen!

I fredags tog vi farväl av kära mormor. Det var en fin och solig dag i Ytterjärna med vita fält av snö och en underbart stark sol.  Det var en fin ceremoni i kyrkan och efteråt en minnesstund i gamla kyrkskolan där mormor gick som liten flicka. Många släktingar var samlade och många härliga minnen kom fram och vi tittade på kort från förr. Jag bodde hos mamma hela helgen och vi åt god mat och umgicks. Även om jag inte var hemma så går det att äta LCHF. Mamma är väl insatt i hur jag äter så hon/vi brukar anpassa maten så den passar mig och det är så bra, tack mamma <3! Jag var även på en 50 årsuppvaktning där det serverades paj. Jag tog av pajen med åt bara fyllningen, sallad och sås. Hoppade över tårtan och drack vatten till. Funkade bra.

Stekt torskfilé med ägghack, skirat smör och gröna bönor.

Lammfilé med rödvinssky, vitlökssmör, vitkålsgratäng och sallad.
 
En bild som väcker härliga minnen från barndomen.
På bilden, jag, brorsan och mammas kusin vi sitter på ett bord
nere vid Ulvsundsstugan där gammelmormor och gammelmorfar bodde.
Där släkten samlades på helgerna och umgicks.
 
 

2 kommentarer:

  1. Men gud så söta små troll <3
    Ja, det var nåt speciellt med Ulvsundet!
    Kram/Marie

    SvaraRadera
  2. Ja det var så speciellt där <3 visst e vi söta :-)!
    Kram
    Nettan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...