fredag 10 januari 2014

Äntligen fredag!

Äntligen fredag väldans skönt tycker jag. Den här veckan har jag ätit efter min veckomatsedel och det har varit skönt att veta vad jag ska äta. Jag gjorde korvstroganoff igår samtidigt som jag gjorde i ordning den ugnsbakade korven. Fick mos över igår så det hade jag till korvstroganoffen som blev dagens lunch. Till middag hade jag planerat lax men kom på att jag glömt ta fram lax ur frysen. Så jag fick handla på vägen hem. Jag köpte ekologisk lax från Norge för 219 kr kilot. Den var helt smaklös vilket var trist men såsen till laxen var godare. Recept på dillsåsen klicka på länken. Inga promenader idag inte bra. Jag får ta mig i kragen i helgen och gå flera promenader.

På jobbet brukar vi ha fredagsfika på eftermiddagen. Idag bestämde kollegorna att de ville ha fikat direkt i anslutning till lunchen. De fixade gott fikabröd. Jag satt där proppmätt och visst såg det gott ut men jag kände inget sug. Det kändes bra att inte ens bli sugen på en bit. Jag vet ju att när jag äter enligt LCHF så klarar jag att stävja sug på godsaker och annat onyttigt. Det är en viktig del för mig att LCHF funkar på det sättet. Glad att jag hittat rätt med kosten! Ha en skön helg...

Dagens lunch: Korvstroganoff med lent blomkålsmos


Dagens middag: Ugnsbakad lax, dillsås och kokt broccoli


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...