onsdag 8 januari 2014

Snabbmat!


Idag blev det snabbmat till middag!
Hamburgare, avokadoröra och tomat/mozzarellasallad!

Det känns så bra att jag kommit igång med mat och mjukstart av motionen. Sömnen däremot svårt att komma i säng i tid. Jag har vänt lite på dygnet. Skönt att jag gjort upp en hel veckomatsedel och lagar ut efter den. Att planera maten är A och O för mig. Egentligen fungerar det bäst att planera motion, mat och sömn för att det ska bli som jag vill. Det kan ibland bli lite enformigt att vara ensam i hushållet för att variera rätterna. Jag lagar oftast aldrig bara en portion. Men det är inte kul att äta samma rätt i 2 dagar till lunch och middag. Därför viktigt att variera rätterna. Idag när jag gjorde hamburgaren då delade jag upp färsen på 2 delar. En del blev burgare bara på färsen. På den andra delen gjorde jag en färsblandning med ägg, fond, creme fraiche. Stekte köttfärbiffarna och lök och vips så blev det något annat än hamburgaren. En portion kommer jag att äta imorgon och en portion fryste jag in. Igår gjorde jag köttfässås och även där frös jag in några portioner. Bra att ha lite i frysen då finns aldrig några ursäkter att inte äta rätt mat.


/Chanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...