torsdag 9 januari 2014

Husmanskost på LCHF-vis!

Veckan har känts lite seg. Jag har varit långledig så att komma igång igen efter så många veckor ledigt är jobbigt. Men imorgon är det fredag igen och ledig helg. Har inte så mycket inbokat i helgen vilket är skönt. Nu har jag kommit igång med mina promenader. Idag gick jag både till och från tunnelbanan och det är bra daglig motion. Skönt att röra på mig och bra med frisk luft. De senaste veckorna och månaderna har min glädje att laga mat inte riktigt funnits där. Det har vänt :-) denna vecka har jag lagat mat med glädje. Jag älskar husmanskost och att laga husmanskost a la LCHF är en fröjd. Det går att laga allt när det gäller husmanskost på LCHF-vis och det är rustik och bra mat. Mat som jag håller mig mätt och glad på. Jag behöver inte ris, pasta, potatis och bröd. Jag kan äta gott i alla fall!

Dagens lunch blev:
Pannbiff med lök med en extra klick med vitlökssmör och tomat/mozzarellasallad

Dagens middag blev:
Ugnsbakad falukorv med massa ost, lök och paprika med gott blomkålsmos.


/Chanette





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...