onsdag 1 januari 2014

2014 Nytt År - nya utmaningar!


Inspiration!
 
Idag är första dagen på det nya året 2014. Jag firade in det nya året tillsammans med min bror och hans familj och vänner. Vi hade en trevlig kväll! De senaste veckorna har varit tuffa för mig och min familj. Min kära mormor Marianne gick bort precis innan jul samt att vi fått besked om att min mammas man är allvarligt sjuk. Då är det extra viktigt att känna att familj och vänner finns som stöttar och bara är där. Jag är så tacksam för min familj!

Så med allt som hänt under året och de sista veckorna så är det ännu viktigare för mig att må bra och att jobba vidare på att förbättra min hälsa. Jag har misskött min träning, sömn och mat ett bra tag nu. Jag känner att jag behöver en nystart och därför känns det extra skönt med ett nytt år och nya utmaningar.

Mina mål för 2014 är att fortsätta med min resa för att få ett hälsosammare liv. De tre viktigaste bitarna är bra sömn, träning/motion och bra mat/LCHF. När jag kört det fullt ut tidigare så har jag ju mått som allra bäst och därför är det så självklart att så vill jag leva.
 
Jag har beställt några böcker så att jag ska få lite ny inspiration så den närmaste veckan ska jag strukturera och sätta upp mer specifika mål för detta år. Ett av mina mål är att vara mer aktiv med bloggen också för att inspirera mig själv och kanske även hjälpa någon mer att få ett hälsosammare liv!

Så vill ni fortsätta följa mig på min resa mot ett hälsosammare liv - häng me... !
 
 
/Chanette 
 
 



 

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får ett fantastiskt år Chanette!
    Beklagar sorgen, hoppas du tillåter dig att sörja ordentligt så
    att du kan gå vidare. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Leif! Allt går om man vill eller hur? Att må bra är det viktigaste. Min mormor var gammal och sjuk på slutet men sorgligt att hon inte finns hos oss längre. Vi sörjer henne mycket men nu har hon äntligen fått frid.

    Hoppas ditt år också blir ett underbart år med flera utmaningar! Och inte minst fler dansmowes på hyllan ;-)!

    Kram
    Chanette

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...