måndag 1 oktober 2012

100 dagar kvar

Måndag igen och ännu en fullspäckad vecka. Vägning, några träningspass, frisörbesök, träffa vänner, jobba, promenader, vernissage och lite till. Fixar mina matlådor och sen blir det en första promenad till tunnelbanan. Måndag är = möte på mitt jobb och så även idag. På lunchen blev det en liten promenad med Sofie och sen lunchmat. Lax och sås blev det för mig. Jobbade över lite idag. Sen en promenad hem från tunnelbanan. Det duggade lite. Är glad så länge det inte öser ner. Det börjar verkligen bli mörkt tidigt nu. Middag när jag kom hem. Gratinerad lax med smarrig dillsås och en rejäl klick löjrom. Fint ska det vara på en måndag. Lite guldkant i vardagen är aldrig fel. När jag kom hem låg ett brev från Skatteverket i brevlådan. Blev lite konfunderad först men när jag öppnat kuvertet blev jag glad. Jag har bytt en bokstav i mitt efternamn och fått det beviljat. Hela livet har jag skrivit Carlsson med C men enligt folkbokföringen har stavningen varit med K. Äntligen har gjort något jag tänkt göra i åratal. Känns skönt att ha fixat det. Nu är det nytt pass och körkort som måste fixas. 
 
 
 
Måltider
Frukost
Äggröra och salami
Mellanmål

Nötter/salami
LunchLax med sås
Middag
Skagengratinerad laxfilé med dillsås och en klick löjrom
Dagens motion
12 005 steg
Dagens bästa
Namnbytet beviljat

/Chanette

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...