tisdag 30 oktober 2012

73 -72 dagar kvar

Skönt att vakna upp på söndagen och känna att det är ännu en dag ledigt. Gick och la mig rätt tidigt igår. Trött efter att ha varit igång en hel dag. Jag tar det lugnt hela dagen och går och småplockar och fixar hemma. Käkar lunch, en kycklingsallad samma som middagen igår. Går ut och går steg. Kollar på tv och sent i säng. Tidsomställningen påverkar mig känner jag.
 
 
 
Måndag morgon och dags att jobba igen. Trist väder men inget regn så jag går till jobbet och strosar i lövhögarna längs vägen till tunnelbanan. Lunchlådan plockas fram när det är dags för lunch, lax med romsås. Ingen promenad på lunchen som jag ångrar sen att jag inte fick till. Jobbar på under eftermiddagen. Regnet faller och det är kolmörkt när det är dags att gå hem. Jag går av bussen ett par hållplatser tidigare än vanligt för att få ihop några steg trots skitvädret. Är hungrig och trött så jag går hem och äter middag, köttfärslimpa med svampsås. Kollar på tv och sen sätter jag igång med mitt sovrum igen som jag håller på att fixa till. Skönt att komma igång även om klockan var mycket. Går och lägger mig och läser och somnar ovaggad. 
 
 
 
De senaste två dagarna har jag inte fått ihop stegen som jag velat, totalt 19 105 steg på två dagar. Vädret gör sitt till samt att jag känner av en hösttrötthet i och för sig inget ovanligt denna årstid och med tidsomställning/klockan så det är bara att ta nya tag.
 
 
/Chanette
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...