måndag 8 oktober 2012

93 dagar kvar

 När jag vaknar idag känner jag mig utvilad men märker snart att jag försovit mig och därmed sovit för länge inte konstigt att jag kände mig utvilad. Skyndar iväg till jobbet och kommer bara 25 min försent. Känns ändå överkomligt för att ha försovit mig. Fick med matlådor i väskan. På lunchen går jag och två kollegor en promenad i kvarteret för ett ärende och att de också ska handla lunch själv har jag ju matlåda som vanligt. Tillbaka till jobbet käkar vi. Köket är fullt av ätandes tjejer. Vi tränger oss ner på varsin stol och äter det vi har i låda respektive inhandlat. För mig blir det köttfärsbiffar med gräddig svampsås. När jag ska gå hem ringer en god vän och vi pratar om livet och vad som är viktigt. Det är att lyssna på sig själv tror jag att vi kommer fram till :-). Livspusslet är svårt att få till ibland och man får inte glömma bort att ha för höga tankar och känna sig misslyckad om man inte når upp till allt. Var ödmjuk mot dig själv bara du inte ger upp. Kämpa på och tänk på hur långt du kommit på vägen du går på. Du kommer att nå målet...
 
Dagens lunch!
 
Måltider
Frukost
Äggröra
Mellanmål
Nötter/ost
Lunch
Köttfärsbiffar med svampsås
Middag
Köttfärs och grönsaksgratäng
Dagens motion
12 008 steg
 
Dagens bästa
Vänsamtalet :-)

/Chanette
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...