fredag 12 oktober 2012

90 dagar kvar

Kommer knappt upp ur sängen idag pga grym träningsverk. Stapplar runt i lägenheten innan jag beger mig till tandläkaren på Östermalm. Det blir buss och tunnelbana. Det var ett litet hål bara så jag blev inte av med så många tusenlappar, skönt. Sen tillbaka till jobbet.  Idag har jag en middagträff med en god vän att se fram emot, trevligt. Dagen rullar på - har massor på jobbet så dagen är hektisk. På lunchen får jag frågor om min lunchmat av en kollega och sen kommer en annan kollega in och säger att hon tycker att jag är så duktig som har med mig olika rätter hela tiden - att jag tar mig tiden att laga varierat. Det värmer att få beröm :-). På tallriken idag hade jag kycklinggrätang och kålsallad.
 
Klockan börjar närma sig halv sex och jobbdagen går mot sitt slut. Jag beger mig till Hötorget och hoppar på 1:ans buss till Stora Essingen. Det är nedförsbacke och min ömma ben värker när jag går nerför. Helt galet att jag har så ont men skönt när smärtan är efter ett hårt träningspass. Ett efterlängtat möte med en god vän och hennes dotter. Vi har en trevlig kväll med mat, prat och skratt. Och lite jobbprat. Camilla bjuder på tomatsoppa till förrätt och sedan en sallad med kyckling och fetaost och en god dressing till. I glaset blev det smaksatt loka. Vid halv tio beger jag mig till tvärbanan som ska ta mig till Årsta där jag bor. Det blir lite väntetid men då passar jag på att gå steg.
 

Kvällens middag!
 
 
Måltider
Frukost
Äggröra och skinka
Lunch
Kyckling i tomatsås med fetaost, vitkålssallad
Middag
Tomatsoppa, kyckling och fetaostsallad
Dagens motion
Minst 12 000 steg
stegräknaren funkar inte men jag har mina rundor
Dagens bäst
Middag och mys med Camilla och hennes dotter

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...