tisdag 23 april 2013

Solig helg!

Äntligen blev det helg igen i fredags. Efter jobbet gick jag och en kollega till Köttbaren (Tegnérgatan i Stockholm) och handlade lite kött till fredagens middag. För mig blev det färs av högrev och lite tryffelbea. Hem för att laga hamburgare med goda tillbehör. Burgarna blev supergoda med den härliga färsen. En lugn kväll blev det då jag fortfarande kände mig trött. Helgen var ganska inrutad sen länge. Det blev mycket jobb - bokföring och deklarationer i massor. Hann med ett loppisbesök på Årsta Mercado, sol på balkongen, promenad och ett besök av mamma och brorsonen Ragnar snart 4 år som frågade om jag skaffat nytt rullbord! Han har koll den lilla killen att faster köpt nytt bord i vardagsrummet! Hade planerat att träna men kroppen var fortfarande trött men det blev i alla fall en härlig promenad i solen. Lagade mat inför veckan det blev köttfärssås och kycklinggryta. Visar här lite bilder från helgens måltider mm.
 
Besök på Köttbaren i fredags! Till middag blev det hamburgare
och goda såser och tillbehör. Kan rekommendera att göra burgare
av grovmalen högrev.
 
Lördagen, god smarrig yoghurt till frukost med goda bär,
loppis i Årsta - galet mycket folk, gjorde några små fynd,
lunch - rester från veckan - snabb spenatsoppa med laxbit,
Enkel middag med kesoplättar med skinka ost och sallad.
 
Matlagning för kommande vecka. En rejäl gryta med köttfärssås.
Solen varm och härlig avnjöts både på promenad och på balkongen.
 
/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...