söndag 7 april 2013

Riktigt aprilväder idag!

 
Måste visa mitt fynd som jag köpt i helgen.
Ett fint bord som jag ska fixa till. Det kommer bli fint i hallen där
jag tänkt att det ska stå när det är fixat.
 
Söndagens lunch var spensatsoppa med stekta laxkuber!
Snabbt och enkelt att fixa till!
 
Hann precis ut på en promenadrunda och fick njuta av solen innan det började att snöa och efter en stund var det sol igen och snart snö igen! Riktigt aprilväder idag!
 
Till middag gjorde jag lammfilé med vitkålsgratäng. Först marinerade jag köttet i olivolja, pressad vitlök och soya i ca en halvtimme. Två av filérna rullade jag i örter, basilika, persilja och timjan. Filérna stekte jag snabbt i stekpanna och sen in i ugnen på 175 grader. Köttet klart vid 58-60 grader. Vitkålsgratängen, är strimlad vitkål och gul lök som jag stekte i smör och blandade ner pressad vitlök och grädde och gratinerade med ost i ugnen.
 
Köttet var helt perfekt och smälte i munnen.
Gratängen och bea var gott till köttet.
En riktig festmåltid så här på söndagskvällen!
 
/Chanette
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...