fredag 12 april 2013

Göteborg nästa!

Igår mitt på dagen tog jag snabbtåget ner till ett regnigt Göteborg. Jag har tagit ledigt några dagar för att hälsa på goda vänner. Jag mötte min väninna Christina vid hennes jobb för att sen åka ut till havet där de bor. Vi köpte med oss fisk hem till middagen. Kicki är så bra på att laga mat så menyn för kvällen var långa med pestotäcke (cashewnötter, citroncest, basilika) ugnsbakades. Till det serverades ett lent blomkålsmos, vitlöksfrästa gröna bönor och en smörsky med smak av ingefära. Till efterrätt blev det en chokladmousse med smak av kaffe och whisky med grädde. Så mumsigt och mäktigt. Det blev kallt vitt vin till också. Recept på detta kommer. Fick ihop 8 000 steg fast jag varit på resande fot och det var helt ok. Somnade gott i gästrummet.
 

 
 
 
Maten läggs upp på fina tallrikar.
 
Det smakade ljuvligt!
 
/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...