söndag 17 mars 2013

Mycket på schemat!

Dagarna springer iväg. Jag har inte haft så mycket tid till att dela med mig av mina dagar men nu så kommer en liten rapport. I fredags på jobbet var det mycket och blev stressigt på eftermiddagen. Vi brukar ha fredagsfika tillsammans och en kollega hade köpt bullar som jag inte kunde låta bli! Åt en bulle, har inte ätit en bulle på minst ett år. Det var i alla fall en supergod bulle :-)! Efter jobbet var jag ute och åt med mina vattengympakompisar. Två glas rött och lite ris till scampi med grönsaker och cashewnötter. Gott!
 
Lördag morgon, klockan ringer tidigt! Jag ska på en kick-off/föreläsning om att få ett rikare liv. Laddar med äggsmör, kokta hackade ägg och smör. Mättande och gott. Tar mig till föreläsningen och är förväntansfull inför dagen. Och jag blir inte besviken. En superinspirerande dag - om att stanna upp i livet, fokusera på mig själv, mitt liv, mina pengar, mina drömmar och mina mål. Inspirerande att få nya verktyg, nya perspektiv, ny kunskap och tänkesätt. Att kunna nå dit jag vill! Träffade också otroligt härliga människor som jag kommer att ha kontakt med i framtiden. Mycket bra dag. Hem och lagade middag. Det blev köttfärssås med stekt vitkål och fetaost. Var helt slut efter en intensiv dag.
Somnade lycklig av dagens alla nya saker jag lärt mig och att ha träffat nya härliga människor. 
 
 
Söndagsmorgon, det blev goda plättar till frukost med hallongrädde och några mandelflarn. Stack iväg runt 11 för att ta mig till Sundbyberg där min frisör Emmelie bor. Hon är mammaledig men så gullig att jag får komma hem till henne och hennes familj för att bli fin i håret. Det blev en härlig eftermiddag hemma hos Emmelie och hennes familj. Hennes man Jonas lagade god lunch till oss. De skulle äta pasta och tomatsås med tonfisk. Eftersom jag inte äter pasta så stekte han vitkål till mig. Det är så rörande att få det där extra när man valt att inte äta allt och att andra anstränger sig så jag ska kunna äta också. Blev alltså både mätt och snygg i håret. Nu blondin istället för gråhårig tant!
 

 
På vägen hem stannade jag till på gymmet, Eriksdalsbadet. Körde ett 40 minuters pass i gymmet. Idag la jag på lite extra vikter och det var tungt och svettigt. Sen blev det en promenad hem på det.
Stekte på ryggbiff och åt mer vitkål, gräddkokt. La till några smörklickar också. Hungrig efter träningen satt maten fint. Avslutade eftermiddagen med att börja läsa boken, "Så här kan alla svenskar bli miljonärer" skriven av Per H Börjesson. Verkar mycket bra. Ska försöka komma i säng i tid ikväll. 
Sammanfattar helgen och den har varit kanonbra. Mycket socialt umgänge, god mat och dryck, träning och vardagsmotionsstegen har jag fått ihop. Lite vila och samla energi för kommande vecka hann jag också med ikväll.
 
 
/Chanette 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...