söndag 10 mars 2013

En härlig helg!

Frukost för en lchf-are och en tonåring som äter vanligt!
Jag hade bakat bröd till mig med mandelmjöl. Brorsonen testade
också och tyckte att det var ok. Vi drack varm choklad med vispgrädde.
Mycket mysig frukost och en bra start på dagen!
 
 Jag och brorsonen promenerade i kylan men i solen till bowlinghallen
vid Gullmarsplan. Vi kämpade på med de tunga kloten och hade en
rolig timme på bowlingbanan tillsammans. Vi hann med en fika innan också.
 
 På eftermiddagen hämtade vi upp en brorson till. Det blev en hektisk eftermiddag/kväll.
Vi blåste ballonger och hängde upp serpentiner inför kvällens mello. Kollade på film.
 Vi åt kyckling nuggets med såser. Killarna fick ugnsbakade potatisklyftor till. Sen godistajm för ungarna och jag tog lite nötter. Minstingen somnade i soffan precis när mellon började.
Vi var hyfsat nöjda med vinnarlåten. Somnade trötta och glada.
 
Många färgglada ballonger blev det!
 
Tre olika dippsåser till kycklingen,
hemmagjorda alla tre.
Currymajjo, barbequesås och jordnötssås.
 
Killarna gillade kycklingen och några av såserna!
 
Brorsonen ville hjälpa till med söndagens lunch.
Här vispar han ihop smeten till plättarna. Han var mycket nöjd att få hjälpa till.
Han dukade även fram bestick och glas.
 
Smarriga lchf-plättar till lunch, grabbarna gillade dem!
Vispgrädde och hallon, mums!
 
Helgens bästa var att ha hand om och umgås med mina älskade brorssöner!
 
/Chanette
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...