söndag 24 mars 2013

En bra matdag!

Italienskt till lunch!
 
Musslor, vitt vin, grädde, timjan, fänkål, lök, vitlök, persilja!
 
Hacka, hacka och hacka ingredienserna och sen ner i grytan med musslorna.
 
Såhär blev resultatet - så gott och enkelt!
 
 
Jag har under en längre tid inte gått ner i vikt. Jag har testat att ändra kosten lite vilket inte har gett de resultat jag vill. Så jag måste testa vidare för att jag ska nå mina viktminskningsmål. Jag ska träna mera och denna vecka har jag tränat styrketräning och vattengympa förutom mina vardagsmotionssteg. Känns bra att ha kommit igång med träningen igen.
 
Igår hade jag bokat en tid hos en PT och åkte dit med stor förväntan för att få motivation och råd hur jag ska göra för att ändra mina kroppsmått/vikt. Jag sms:ar till PT:n att jag kan bli någon minut sen och då får jag tillbaka ett sms som säger att hon är sjuk och glömt att sjukanmäla sig till mig!!!!! Nämen va f-n! Blev så besviken och ledsen! Det är inte ok att inte avboka ett möte! Jag hade rutat in hela dagen efter detta och jag hade åkt i 50 minuter och sen bara få vända hem igen. Det som jag blev mest ledsen för är att det nu tar extra dagar på att komma igång på riktigt. Jag behövde träffa en PT för att få skjuts i rätt riktning! Så en stor besvikelse. PT:n bad om ursäkt och vill kompensera mig med ett pass extra. Hoppas bara att vi nu kan ses snart för jag vill komma igång NU!!! 
 
FRUKOST
Äggröra, laxbit, sallad, avokado och romsås (lite rester från veckan).

LUNCH
Tomat, mozarella, sallad och skinka + olivolja.

MIDDAG
Musslor i god sås + några laxbitar.

EV. MELLANMÅL
Brie

Dagens MOTION
Glömde stegräknaren tog en lugn stegdag men fick nog ihop 6 000 steg i alla fall.

Dagens BÄSTA
God mat hela dagen!
Tog tag i en surdeg här hemma!
Skön dag!

/Chanette 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...