tisdag 13 januari 2015

Thaikyckling i matlådan!

Nu är jobbet igång igen och det är dags att börja fixa med matlådor. För att klara av att äta bra och rätt försöker jag ligga steget före med min mat och planering av den. Jag har för det mesta matlåda det är bara i undantagsfall jag köper något ute på lunchen. Det är mycket lättare att kontrollera vad jag får i mig med matlåda. Och allra helst nu när jag kör lite striktare!


 
Recept på en god och snabb Thaigryta med kyckling:
 
2 port
 
2st kyckling filer som du skär i bitar/strimlor
2-3 tsk thai gul curry pasta
1 tetra eller burk med cocosgrädde eller mjölk
salt o peppar
broccolibuketter 
cocosfett eller smör till stekning
 
Stek kycklingen i fettet. Tillsätt curryn i pannan och häll på cocosgrädden och låt koka upp och puttra några minuter. Salta och peppra. Lägg i broccolibuketterna. Klart när broccolin är färdig. Idag åt jag denna med blandad sallad och en halv avokado med olivolja på.
 
Denna gryta är godast att äta när man lagar den om man värmer i micron skär sig fettet och det blir lite konstig smak. Så inte bästa rätten i matlådan!
 
 
/Chanette  
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...