söndag 18 januari 2015

Festligheter - väl förberedd!

Helgen började med festligheter redan på fredagen efter jobbet. Träffade vänner ute på lokal för ett glas innan en födelsedagsfest! Jag drack en ramlösa eftersom jag kör alkoholfritt :-). Sen bar det av till festen där vi åt en mingelbuffé som funkade helt ok för mig som LCHF-are. Jag valde sånt som jag kunde äta och jag blev mätt. Jag hade även grundat med ett litet mål innan festen då jag inte visste riktigt vad för mat som skulle serveras på festen.

Lördagen spenderade jag med jobb för att sen ta emot min bror och svägerska hemma hos mig för att bjuda dem på en fördrink (vatten för mig) innan vi gick på lillebrorsans 40-årsfest! Trevligt med besök. På festen bjöds det på bubbel, snittar, tårta och mammas goda bullar. Jag drack mineralvatten och hade med ett ostbröd som jag delade i fyra bitar och tog toppingen från snittarna och la på mitt medtagna bröd. Ingen tårta eller bullar för mig. Höll mig mätt och belåten på det jag hade med plus vad som bjöds på som jag kunde äta.


Det går att gå på festligheter och klara sig inom ramarna om man är väl förberedd! Alltid bra att ligga steget före. Att äta och vara hyfsat mätt innan eller att ta med något eget. Då funkar det att hålla sig till sin plan!

Blev påhejad av moster som frågade hur det går för mig. Hon höll med att det går när man satt upp ett riktigt mål! Mitt mål är ju att köra strikt lchf och ingen alkohol på 10 veckor!

Söndagen avslutades med god mat under dagen men inga festligheter. Jag och mamma var på lägenhetsvisning här i området. Roligt att titta på lägenheter. Det var proppat med folk så den lär gå upp mycket och då inte aktuellt att ev köpa för mig. Jag trivs bra där jag bor.

Nu dags att sova och fortsätta även nästa vecka på ett bra sätt!



Jag fick uppskattning för att jag hjälpte en av våra stylister på jobbet
med en flaska bubbel! Den ska sparas!
 

Detta var mitt mellanmål inför festen i fredags! Avokado och en god salami!
 

En omelett funkar alltid! Att rensa lite i kylsåpet blev till en god omelett!
Denna var med kalkon, rödlök, basilika, ost och tomat samt avokadohack till!
Detta var lördagens frukost/lunch!
 
/Chanette
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...