torsdag 15 januari 2015

Komma igång med träningen!

 
Jag har haft ett långt träningsuppehåll och det märktes tydligt när jag körde igång i mellandagarna med ett litet träningspass och bowling och fick en väldans träningsvärk som kändes i flera dagar! Har vanligen inget emot träningsvärk men att känna att man inte kan resa sig ur soffan t ex får en att fundera :-) = läskigt att vara så otränad! Därför måste jag komma igång med vardagsmotionen och gymträning oavsett om den är på gymmet eller hemma! Att komma igång med mina promenader och de 12 000 stegen står högt på listan. Men i dagsläget svårt för mig att genomföra då jag har en bruten, svullen och öm lilltå. Härom kvällen försökte jag mig på en liten promenad hem från tunnelbana ca 25 min men det har resulterat i en ännu ondare tå. Så jag får ta det lugnt med promenaderna tills vidare.
 
Men den onda tån behöver inte begränsa mig för det så igår kväll körde jag på med squats och knälyft hemma. Min plan är att köra detta varje dag + hantlar till och med söndag. Nästa vecka blir det två pass på gymmet samt korta träningspass hemma på den lila träningsmattan som jag rullar ut i vardagsrummet. Det blir även lite yoga och avslappningsövningar!
 
 
 
/Chanette
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...