måndag 12 januari 2015

Strikt LCHF!

Jag kommer att ändra min kost till lite striktare för att se om det gör några underverk med min kropp!Nu äter jag strikt LCHF och försöker hålla mig mellan 10 - 20 gr kolhydrater per dag,  Exempelvis, superstrikt på vardagar och strikt på helgerna. Jag har även minskat mina portioner!

Första veckan har gått riktigt bra. Visar bilder här nedan på vad jag ätit!

 
 
Skagenröra i avokado - gott till frukost eller lunch!
Ägghalvor, avokado och tonfiskröra (tonfisk och majonäs) en väldigt mättande frukost!
Zucchinipasta med vitlöksfrästa räkor i tomatsås med en extra smörklick i.
Fiskgryta med krossade tomater, broccoli & smör!
Det åt jag som lunch en dag och middag en annan!
 

 
Stekt flankstek i tunna skivor med kryddsmör och kokta brysselkål med lite extra smör på!
Stekt biff med smör med gräslök och citron i med lite gröna blad.
Köttfärsbiffar med en klick bea, sallad, avokadobitar och parmesan.
Oxfilé med stekta zucchinistavar med bea!
 
 
Dessa rätter har jag verkligen blivit mätt på. Jag har inte ätit några mellanmål utan det har varit mellan 2-3 måltider per dag. Vatten har varit drycken. Ingen alkohol på ett bra tag nu!
 
 
/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...