fredag 16 januari 2015

Gott ostbröd!


Innan jag började med LCHF så var en av mina laster bröd! Jag åt alldeles för många mackor dagligen. När jag sen började med LCHF så insåg jag att jag klarade mig bra utan bröd. Jag har testat någon gång att äta "lchf-bröd" men inte tyckt att det varit som vanligt bröd och därför avstått. Och eftersom det var min last så har jag tyckt att det varit bättre att vara utan bröd helt. Om jag någon gång velat ha "bröd" så har jag gjort kesoplättar och använt som bröd.
 
Igår skulle jag ha kundmöte hemma och då ville jag bjuda på något till kaffet. Mötet skulle vara direkt efter jobbet så det måste vara något som gick snabbt och enkelt och som kunde bli min middag!
 
Jag hittade dessa underbara ostbröd hos Åse Falkman som har bloggen 56kilo som hon har promotat i flera inlägg senaste tiden. Det blev att gå upp tidigt och baka dessa godingar på morgonen igår innan jag gick till jobbet.
 
Varma mackor är en favorit men blir inte så ofta nu förtiden då jag inte äter bröd men jag tänkte att jag skulle testa att grilla fyllda mackor i min smörgåsgrill. Det funkade utmärkt!
 
Jag fyllde dem med två olika fyllningar. En med kalkon, senap, avokadoskivor och ost och den andra med salami, smulad fetaost, skivor av rödlök, tomat och basilika. Det blev så gott. Och Camilla min gäst tyckte att de var goda trots att hon inte är LCHF-are. Ett väldigt bra alternativ till fikabröd när man har gäster och vill bjuda på något annat än tradionellt fika. På morgonen åt jag en som en vanlig macka med skinka och salami på. Jag höll mig väldigt mätt på en till frukost och 1,5 till middag! Så jag kan varmt rekommendera dessa ostbröd.
 
 
 
 
Kladdiga bullar med solrosfrön innan de ska in i ugnen.

 
Färdigräddade och precis uttagna ur ugnen.

 
Ostbröd med gott pålägg som en frukostmacka!

 
Ostbröd fyllda med godsaker som sen grillades i en smörgåsgrill!
 
 
/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...