onsdag 21 januari 2015

God mat och träning!

Att äta lågkolhydratskost är ingen uppoffring. Det går inte klaga på maten jag äter. Ren, naturlig och enkel mat kan bara bli bra. Att försöka variera rätterna är viktigt.  Jag håller mig mätt och belåten mellan målen när jag planerar mina måltider väl. Idag åt vi en gemensam hämtlunch på kontoret. Jag valde ångad regnbåge med grönsaker och såser. När jag beställde så valde jag bort kulpotatisen som egentligen hörde till. Jag la till en smörklick. Kollegorna valde en kycklingsallad. Alla var nöjda med maten. Mysigt att äta tillsammans och vi hade även besök av en mammaledig kollega och hennes söta dotter. 

Jag har kommit igång med träningen hemma. Det har blivit två pass och det ska bli fler. Det är ett 30-dagars program jag kör med som är 7 övningar på 7 minuter med lite vila emellan varje övning. Övningarna är bl a knäböj, plankan och armhävningar. Jag blir lite flåsig och varm. En tjej jag följer på instagram kör samma träningsprogram och hon ser resultat redan efter en vecka. Ska bli kul att se vad jag själv ser och känner! Skönt att vara igång! 

    Dagens lunch från Food Stockholm! 

    Stekt torsk med remouladsås och blomkålsmos! 
 
 
/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...